Cura cu căpșuni – efecte terapeutice

POSTED BY Anisia Patrascu | May, 23, 2017 |

Suntem în plin sezon al acestor fructe minunate, deci să profităm neapărat de beneficiile lor dovedite!

Substanțele naturale pentru care capșunile sunt renumite sunt: vitamina C, vitamina A, folați, potasiu și antioxidanți de mare valoare precum acidul elagic, bioflavonoizii și antocianinele.

Studii clinice efectuate în ultimul timp au demonstrat că substanțele din compoziția căpșunilor cu proprietățile lor antioxidante și alcalinizante fac din ele un adevărat aliment funțional cu efect de medicament natural.

Căpșunile sunt recomandate în:

Arterioscleroză:
– Neutralizează efectul nociv al radicalilor liberi datorită antioxidanților.
Îmbunătățesc sănătatea arterelor fiind bogate in potasiu.
– Dacă ați suferit un atac de cord, aveți angină pectorala, circulație deficitară a sângelui, includeți căpșunile în dieta dumneavoastră.

Acid uric crescut:
– Dacă suferiți de gută și artrită urică, luați în considerare consumul de căpșuni, care prin efectul diuretic și alcalinizant vor ajuta la eliminarea acidului uric.

Constipație:
– Căpșunile îmbunătățesc trazintul intestinal, prin conținutul de fibre vâscoase.
– Dacă suferiți de hemoroizi, ascită sau boli ale ficatului (hepatită cronică, ciroză), consmului de căpșuni va ajuta la decongestionarea circulației venoase a venelor din intestine.

Sănătatea ochilor:
– În multe cazuri lipsa de nutrienți din dieta și excesul de radicali liberi care se produce în organism din cauza unui stil de viață nesănătos afectează și sănătatea ochilor.
– Dacă suferiți de uscaciune a ochilor, degenerarea nervului optic, susceptibilitate crescuta la infecții, degenerare maculară, defecte de vedere, antioxidanții din căpșuni vă pot ajuta la evitarea și vindecarea lor.
– Cantitatea bună de potasiu ajută la menținerea tensiunii intraoculare în limite normale.

Sistem imunitar:
– Consumul de căpșuni întărește sistemului imunitar, prin conținutul în vitamina C și neutralizează radicalii liberi responsabili de efectul mutagen asupra ADN-ului, producând celule bolnave și canceroase.

Cancer:
– Consumul de căpșuni este benefic atât în prevenția cât și în terapia bolii canceroase. Consumul zilnic de căpșuni inhibă carcinogeneza și răspândirea celulelor canceroase. Antioxidanții precum antocianii, kaempferolul, vitamina C, folații, quercetina sunt responsabili pentru aceste efecte anticancer.

Hipertensiune arterială:
– Un consum regulat de căpșuni are ca și consecință scăderea tensiunii arteriale, datorită conținutului în potasiu, care este un vasodilatator.

Buna funcționare a sistemului nervos:
– Îmbătrânirea prematură este tot mai des intalnită în prezent. Aceasta implică și alterarea sistemului nervos și a memoriei din cauza activitații crescute a radicalilor liberi. Datorită vitamina C și a antioxidanților din căpșuni, aceștia sunt neutralizați iar sistemul nervos revitalizat. Potasiul crește circulația sângelui către creier, contribuind la îmbunătățirea funcției cognitive.

Boli de inimă:
– Căpșunile sunt benefice în bolile cardiovasculare și scad colesterolul LDL (“cel rau”).

Diete de slăbit:
– Căpșunile au foarte puține calorii (la 100 g – 32 kcal), deci pot fi consumate fără probleme dacă se dorește scăderea în greutate.

Diabet:
– Dacă suferiți diabet, puteți consuma căpșuni. Datorită cantității scăzute de carbohidrați și a fibrelor vâscaose, acestea ajută la menținerea glicemiei în valori normale.

Pentru a beneficia cu adevărat de efectul terapetic al căpșunilor, acestea trebuie consumate regulat și echilibrat, sub formă de tratament natural zilnic.

Cum să le consumăm:
Pentru prevenția bolilor se poate consuma un consum de 1 kilogram de căpșuni săptămânal.
– Pentru o cura intensivă de o lună, se pot cosuma zilnic până la 500-700 g (225 kal) de capșuni împarțite în 3 mese. Cel mai bine este să fie consumate cu o oră înainte de o masă principală sau la gustări între mese.

Alegeți pe cât posibil capșuni cultivate local. Le puteți consuma și congelate, deoarece prin congelare se păstrează o mare parte din nutrienți.

Din respect pentru sanatate,
Anisia Vorinca, nutriținist-dietetician

TAGS : acid elagic acid uric crescut antioxidanți antociani arterioscleroză Căpșuni colesterol rău constipație diabet dietă anticancer